پیگیری مشکلات ایرانیان مقیم خلیج فارس

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی نماینده مردم، مهندس حسین حسین‌زاده نماینده مردم شریف لارستان، خنج، گراش و اوز در مجلس شورای اسلامی عصر دیروز، دوشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۹، با دکتر محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه دیدار و گفتگو کرد.

مهندس حسین‌زاده در ابتدای این دیدار با اشاره به ظرفیت‌های منطقه جنوب استان فارس اظهار داشت: تجار، صنعتگران و تولیدکنندگان منطقه جنوب استان فارس می‌توانند نقش مهمی در توسعه دیپلماسی اقتصادی داشته باشند. تجار این منطقه اعلام کرده‌اند تا در نشستی با وزارت امور خارجه پیشنهادات و راهکارهای خود را در این مورد ارائه و همکاری‌های لازم را داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: منطقه جنوب استان فارس به دلیل برخورداری از صنایع مختلف، باغات و مزارع کشاورزی و مجاورت فیزیکی که با کشورهای عربی حوزه خلیج فارس دارد، می‌تواند به یکی از کانون‌های صادرات تبدیل شود.

دکتر ظریف نیز در این دیدار اظهار داشت: مردم عزیز و نیک‌اندیشان خطه جنوب استان فارس و شهرستان‌های لارستان، خنج، گراش و اوز را به خوبی می‌شناسم و از گذشته نسبت به استفاده از ظرفیت این منطقه در توسعه دیپلماسی اقتصادی توجه داشتم. امیدوارم با این دیدار و پیگیری‌هایی که از سوی شما انجام می‌گیرد، به صورت منسجم و بهتر بتوان از این ظرفیت استفاده کرد. وزارت امور خارجه نیز آماده هرگونه همکاری با شما و فعالان اقتصادی آن منطقه جهت رونق دیپلماسی اقتصادی با کشورهای همسایه است.

همچنین مهندس حسین‌زاده در این دیدار به تشریح برخی از مشکلات ایرانیان خارج از کشور به خصوص ایرانیان مقیم در کشورهای حوزه خلیج فارس نیز پرداخت و گفت: تسهیل در پیگیری امورات اداری ایرانیان خارج از کشور، رفع برخی از محدودیت‌های انتقال ارز، واکنش به رفتارهای غیرمطلوب کشورها با ایرانیان و استرداد ایرانیان بالای ۶۰ سال توسط برخی کشورها و تاسیس دفتر رابط کنسولی جهت ارتباط شهروندان ایرانی با سفارتخانه‌های منطقه در برخی کشورها و لزوم توجه به بدرفتاری با ایرانی‌ها در برخی فرودگاه‌ها بخشی از خواسته‌های ایرانیان مقیم خارج از کشور است. وی همچنین بر ضرورت تقویت نمایندگی وزارت امور خارجه در لارستان تاکید کرد.

دکتر ظریف نیز ابراز امیدواری کرد با اقدامات در دست انجام در وزارت خارجه و پیگیری‌هایی که ایشان و معاونانشان انجام خواهند داد، این مشکلات رفع خواهد شد.