برپایی غرفه فرهنگی فیشور در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران

غرفه فیشور طی روزهای 26،25 و 28 اردیبهشت ماه سال 1401به دعوت دفتر مطالعات و برنامه ریزی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان نماینده استان فارس در سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران برپا گردید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی فیشور در مدت برپایی این غرفه که مسئول خانه فرهنگ فیشور به اتفاق تنی چند از همراهان و دوستداران فرهنگی در آن حضور داشتند، توانمندیهای روستای فیشور در زمینه کتاب و کتابخوانی و برنامه های مؤثر در ترویج کتابخوانی به نمایش گذاشته شد. ایران امانی از فعالین حوزه فرهنگی واجتماعی با اعلام این خبر افزود در مدت حضور سه روزه ی آنان در تهران، مهمانان و نویسندگان زیادی از جمله مصطفی رحمان دوست، محمد میرکیانی و مازیار تهرانی از غرفه ی فیشور دیدن کردند. از دیگر مهمانان غرفه فیشور، علی اصغر سیدآبادی، نویسنده، شاعر و مشاور وزارت فرهنگ و ارشاد در دولت یازدهم و مروج کتابخوانی در جشنواره روستاهای و عشایر دوستدار کتاب بود. وی در گذشته چندین بار به فیشور سفر کرده و از این که یک بار دیگر شاهد حضور فیشور در نمایشگاه تهران بود، ابراز شادی و مسرت نمود.  جمشیدیان مدیر اجرایی جشنواره و خانم مینایی از دبیرخانه مطالعات و برنامه ریزی نیز در طی سه روز حضور فیشور در نمایشگاه از این غرفه حمایت و همکاری لازم نمودند.

از دیگر مهمانان غرفه ی فیشور می توان به افراد ذیل اشاره نمود:

سید عباس صالحی وزیر سابق وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، ضیایی شاعر، نویسنده، دکترای فلسفه و عرفان، شریعتی فارغ التحصیل حوزه علمیه قم، شاعر، نویسنده، صاحب کافه فلسفه در آکادمی صندلی، ماحوزی شاعر، نویسنده، حافظ پژوه، مولانا پژوه و استاد فلسفه، محمدعلی مرادیان مدیر کل دفتر مطالعات و برنامه ریزی فرهنگی و کتابخوانی وزارت فرهنگ و ارشاد که به درخواست مسئولین فرهنگی فیشور جهت حضور نویسندگان در روستا، قول مساعد داد به زودی نویسندگانی را برای برگزاری کارگاههای چند روزه به فیشور بفرستد.

غرفه فیشور با روستای بزنج از خراسان شمالی و چهارروستایی از استان بوشهر مشترک بود و در این سه روز افراد زیادی از اهالی فیشور، خنج، بلغان، هود، اوز و . . . که ساکن تهران بودند از غرفه بازدید کردند.

ریاست کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی فیشور از همه کسانی که در برپایی این غرفه حمایت نمودند خصوصا عبدالحمید عبداللهی و مسئولین دانش پشور تقدیر و تشکر کرد.