صعود به بام ایران توسط دو نفر از اعضاء گروه کوهنوردی قلات آشونه فیشور و محلچه

برنامه صعود به قله ی دماوند از مسیر جنوبی طبق برنامه یک ساله هیأت کوهنوردی و صعودهای ورزشی روزهای سه شنبه ۱۸ مردادماه ۱۴۰۱ تا ۲۴ مرداد با حضور ۱۵ نفر از کوهنوردان متشکل از بانوان و آقایان که دو نفر از آنان، شاکر عبدی و فاطمه جمالی (زوج کوهنورد) از گروه کوهنوردی قلات آشونه فیشور و محلچه بودند و همچنین سمیره زراعتی از فیشور و عضو گروه کوهنوردی ستاره شمالی لار، به سرپرستی صلاح‌الدین رفیعی برگزار شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی فیشور و محلچه، مدیر فنی، مربی و سرقدم این گروه: حسین صادق بهاری، عقب دار: مهراب قادریان، امدادگر: عبدالصمد حشمتی و پزشک: سمیره زراعتی (از فیشور) بودند که طبق برنامه زمان بندی زیر صعود کردند:
سه شنبه ۱۸ مرداد ساعت ۱۰ صبح حرکت از خنج به مقصد شیراز
چهارشنبه ۱۹ مرداد ساعت ۹:۱۵ صبح رسیدن به ایستگاه راه آهن تهران و بعد از رسیدن دیگر همنوردان ساعت ۱۲ با سواری حرکت به سمت پارکینگ بین پلور و رینه و ساعت ۱۵ حرکت به سمت گوسفندسرا.
پنجشنبه ۲۰ مرداد ساعت ۱۰ صبح حرکت از گوسفندسرا به سمت بارگاه سوم به ارتفاع ۴۱۰۰ متر و رسیدن به مکان مورد نظر رأس ساعت ۱۵ عصر
جمعه ۲۰ مرداد ساعت ۴:۲۰ صبح حرکت به سمت قله و ساعت ۱۵ بر فراز قله و بعد از ۱۵ دقیقه گرفتن عکس و فیلم، حرکت به سمت پایین
صلاح الدین رفیعی با اعلام این خبر افزود، این گروه ۱۵ نفره توانستند به غایت آرزوی خود در ایران که ایستادن بر بام آن یعنی دماوند است دست یابند. شاید در گام اول، ابهت دماوند بسیاری از همنوردان را تسخیر خود کرده بود اما در کمال آرامش و در آن هوای عالی روز، مثل این که میزبان خوبی برای ما باشد اجازه داد تا این صعود به خوبی صورت گیرد. شاکر عبدی و فاطمه جمالی، زوج فیشوری که با موفقیت بر فراز بام ایران ایستادند، این صعود را به هم گروهیهای خود در گروه کوهنوردی قلات آشونه فیشور و محلچه و تمام مردم این دو روستا تقدیم کردند.