مراسم اختتامیه مکتبخانه های قرآن فیشور برگزار شد

جمعه بیست و هشتم مردادماه 1401، مراسم اختتامیه ی مکتبخانه های قرآن تابستانه ی فیشور با حضور مردم و مسئولین محلی و منطقه ای و جمعی از قرآن آموزان در سالن اجتماعات مسجد بلال (رض) برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی فیشور این مراسم با مجری گری حافظ محمد خانه باز و تلاوت قرآن توسط شیخ عادل دربه آغاز گردید و در ادامه امام جمعه فیشور شیخ محمدعزیز حنیفی ضمن عرض خیر مقدم خدمت مهمانان، اظها امیدواری کرد با استمرار کلاسهای قرآن، همه عالم و عامل به قرآن شویم. شیخ عبدالحمید حنیفی نیز به ارائه ی گزارشی از وضعیت کلاسهای حفظ و مکتبخانه ها در طول تابستان پرداخت. مدیریت دارالقرآن سلمان فارسی خاطرنشان کرد در روستای فیشور دو مکتبخانه خوهران به نامهای توحید و سیدالشهداء و یک مکتب برادران به نام دارالقرآن سلمان فارسی و یک شعبه حفظ روزانه خواهران و یک شعبه حفظ شبانه روزی برادران وجود دارد. وی افزود در مجموع حدود 400 قرآن آموز در مکاتب قرآن فیشور در طول تابستان مشغول یادگیری و حفظ قرآن مجید بوده اند. ریاست نهاد امور قرآنی شورای عالی مدارس اهل سنت و جماعت جنوب ایران نیز با اشاره به ابیاتی از حافظ تأکید کرد، باید ما در خدمت نونهالان و نوجوانانی که وقت خود را برای یادگیری قرآن گذاشته اند باشیم. سیداحمد یگانه افزود بنا بر حدیث پیامبر(ص) در مقابل هر حرفی که از قرآن خوانده شود به قاری آن ده حسنه و نیکی عطاء می شود.
ریاست کانون فرهنگی هنری مساجد جنوب کشور که به نحوی خود نیز میزبان این مراسم بود گفت کانون فرهنگی هنری رضوان و حضرت بلال فیشور از کانونهای برجسته و فعال در سطح منطقه می باشد. ابراهیم اخوت از قرآن آموزان به عنوان بزرگ مردان کوچک یاد کرد و خاطرنشان کرد موضوع آموزش کار دشواری است که مربیان به خوبی از پس آن برآمده اند. سخنران بعدی مدیر مجتمع دینی امام شافعی اوز بود که ضمن ابراز خرسندی و خوشحالی از تلاش و کوششهای صورت گرفته در زمینه تعلیم قرآن تأکید کرد، قرآن کتاب زندگی، هدایت و باران رحمت الهی است که دلهای پژمرده را شاداب و زنده می کند. شیخ محمدصالح انصاری خاطرنشان کرد که فیشور با حمایت امام جمعه و علما، خیرین و همه ی فعالین حوزه ی قرآن می تواند شهر قرآن باشد و با گامهایی که تا کنون برداشته شده و به لطف و رحمت الهی این موضوع دور از دسترس نیست. وی روز جهانی مساجد را تبریک گفته و اظهار امیدواری کرد که جوانان با حضور در مساجد و شرکت در نمازهای جماعت، هر چه بیشتر با خالق خود در ارتباط باشند.
از دیگر برنامه های این مراسم اجرای سرود توسط گروه سرود مکتبخانه ی توحید و سیدالشهداء بود و همچنین یکی از قرآن آموزان به نام سعید سفاری از شعبه حفظ فیشور که دوره حفظ کل قرآن کریم را به پایان رسانده بود، آخرین صفحه حفظ خود را تحویل داد. در پایان به قرآن آموزان شعبه حفظ برادران و همچنین کسانی که در دارالقرآن سلمان فارسی جزء 30 قرآن مجید را حفظ کرده بودند جوایز و لوح تقدیر اهداء شد.