همایش منادیان وحدت، آغاز هفته وحدت و میلاد پیامبر اسلام(ص)

به گزارش پسین اوز، آغاز هفته وحدت و گرامیداشت میلاد حضرت رسول(ص) و تجلیل از شیخ عبدالعزیز قاضی زاده امام جمعه اوز در مسجد بزرگ مصلای شهر اوز برپا شد.

همایش با تلاوت قرآن کریم توسط سیدمنصور وخشوری آغاز و سرود جمهوری اسلامی ایران پخش و کلیپ وحدت از دیدگاه مقام معظم رهبری پخش شد.

محمدشریف حسینی مجری برنامه فهرست برنامه ها را قرائت و علی اصغر علی پور فرماندار شهرستان اوز به عنوان اولین سخنران ضمن خیرمقدم به حضار از منادیان وحدت جنوب فارس به نیکی یاد کرد و گفت: مرحومان آیت اللهی امام جمعه فقید، سید مجتبی موسوی لاری نماینده فقید ولی فقیه در لارستان، شیوخ بزرگوار مرحومان حاج شیخ محمد فقیهی و حاج شیخ عبدالرزاق ابونجمی کوشیدند تا راه وحدت و همدلی را در جنوب هموار سازند. امروزه حاج شیخ عبدالعزیز قاضی زاده که سال ها در راه وحدت گام برداشته و زحمت کشیده است مورد تجلیل قرار می گیرد.

وی در ادامه گفت: منطقه جنوب کشور در سایه وحدت و همدلی امن ترین منطقه کشور محسوب می شود. علی پور همچنین گفت: نگاه ویژه آیت الله دژگام نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز به مناطق اهل سنت جنوب بویژه شهرستان اوز نشانه اهمیت مقام معظم رهبری به منطقه است.

وی در پایان پیام حسین زاده نماینده مردم در مجلس را قرائت و از نماینده ولی فقیه در امور اهل سنت فارس و مدیر مدرسه عالی احمدیه و سایرین تشکر کرد. 

سخنران بعدی شیخ سید محمدیوسف وخشوری بود که ضمن ارج نهادن به هفته وحدت گفت: اختلاف سلیقه و عقیده در امور و اختلافات فقهی امری اجتناب ناپذیر است ولی مسلمان باید بتواند با وجود اختلافات در اجرای اصول و روش ها با همدلی و اتحاد و وحدت اقدام کند تا موجب ستیز نشود.

سپس مولود خوانی سنتی توسط شیوخ منصوری، مرشدی و وخشوری اجرا شد که مورد توجه قرار گرفت. 

کلیپ عملکرد و اقدامات وحدت آفرینی حاج شیخ عبدالعزیز قاضی زاده مفتی اهل سنت جنوب و امام جمعه اوز پخش شد. حجت الاسلام عبدالرسول بینازاده نماینده ولی فقیه در امور اهل سنت فارس ضمن تبریک ولادت رسول الله و امام جعفر صادق(ع) هفته وحدت را گرامی داشت و گفت: برای رسیدن به وحدت باید ارتباط خود را با خالق افزایش دهیم و از هوی و هوس پرهیز نماییم.

وی شیخ عبدالعزیز قاضی زاده را انسانی بی ریا و صادق دانست و گفت او مورد احترام ویژه همه مردم و مسئولان است. سپس لوح تقدیر و هدایا به امام جمعه اوز اهداء شد.

در ادامه محمد حیدری از گروه آناشید عمادشهر به مولودخوانی پرداخت و آیت الله دژگام رشته سخن را بدست گرفت و گفت: وحدت نه تنها در اسلام بلکه در همه ادیان و فرق مذهبی مورد نیاز است. دشمنان اسلام در طول تاریخ سعی در ایجاد تفرقه کرده اند تا از این راه بتوانند سدی مقابل پیشرفت اسلام باشند. اسرائیل صهیونیست است یعنی یهودی تندرو که سعی در تفرقه افکنی می کند و همه باید مراقب باشند.

 امام جمعه شیراز ضمن محکوم کردن کشتار مردم بی دفاع افغانستان گفت: چرا باید کاری کرد که دشمنان اسلام و قرآن شادمان بشوند. ما باید پیرو قرآن و سلوک پیامبر (ص) باشیم.

ماینده ولی فقیه در استان فارس از شخصیت معنوی شیخ عبدالعزیز قاضی زاده تقدیر کرد و گفت: این روحانی شافعی مذهب ثابت کرد که پیرو دین اسلام و حضرت محمد(ص) است و در راه وحدت بسیار کوشا بوده است.

آیت الله دژگام در پایان گفت: هرگاه مسلمانان به کتاب خدا و دین اسلام نزدیک تر شده دنیای آبادتری داشته اند. البته آخرت که جای خود دارد. وی افزود: اوج تمدن اسلامی در قرن ۵ هجری است که امام غزالی میدان دار بود و عظمت اسلام عالی بوده است. آیت الله دژگام در پایان برای عزت و پیروزی مسلمانان و سلامت مقام  معظم رهبری دعا کرد.

در این آیین ائمه جمعه شهرستان های لارستان، گراش، خنج، اوز و عماد شهر و گروهی از مسئولان و معتمدان از نقاط مختلف، فرماندار ویژه لارستان و وکیل زاده سرپرست دفتر سیاسی تقسیمات کشوری و انتخابات استانداری حضور داشتند.