دو نوجوان فیشوری در دومین پویش کتابخوانی نشاط نوروزی به مرحله نهایی راه یافتند

۹ کودک و نوجوان از فیشور در دومین پویش کتابخوانی نشاط نوروزی که از طرف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی طراحی شده بود شرکت نمودند و زینب سلیمانی و رها عبیدی توانستند به مرحله نهایی این پویش راه یابند .

فاطمه گل حقیقت با اعلام این خبر افزود دومین دوره پویش کتابخوانی نشاط نوروزی با کتاب سال ۱۴۰۱ به همت دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی فرهنگی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ایام نوروز برای کودکان، نوجوانان و خانواده‌های ایرانی طراحی و برنامه‌ریزی شده است.

در این پویش از شرکت‌کنندگان خواسته شد کتاب‌هایی را که خوانده‌اند در یک کلیپ ویدیویی کوتاه (۱۵۰ ثانیه) معرفی کنند، یا نظر خود را در مورد آن ارائه کنند که پس از اتمام مدت‌زمان شرکت در این پویش در مجموع ۱۰۱۷  اثر توسط  ۹۰۱ شرکت کننده از ۲۷ استان به دبیرخانه مرکزی ارسال شد.

داوری مرحله نیمه‌نهایی این پویش روز یکشنبه یک خردادماه آغاز شد و آثار رسیده به دبیرخانه با شاخص‌هایی همچون ارتباط با موضوعات پویش، خلاقیت در ارائه، کیفیت ارائه، رعایت زمان‌بندی و توجه به مسائل اجتماعی روز کشور داوری و بررسی شدند و افراد راه‌یافته به مرحله نهایی مشخص شدند.

 

هیات‌داوران پس از بررسی آثار از میان ۹۰۱ شرکت کننده در این پویش ۱۶۰ نفر را به‌عنوان راه‌یافتگان مرحله نهایی این پویش معرفی کردند.

هدف از این پویش، استفاده از فراغت به وجود آمده در خانه‌ها و استفاده از امکانات موجود در فضاهای مجازی برای ترویج کتاب و کتاب‌خوانی در سراسر ایران و تشویق کودکان، نوجوانان و خانواده‌ها به گفت‌وگو در راستای کتاب‌هایی بود که خوانده‌اند.

نوجوانان شرکت کننده در این پویش . زینب سلیمانی، فاطیما سلیمانی،  رها عبیدی،  هستی زمانپور،  روهینا رهگشای، مریم یوسفی ، نهال جاوید، مارال حنیفی و مها جوکار بودند و از طرف مدیر کل دفتر مطالعات و برنامه ریزی کشور به همه این نوجوانان لوح سپاس اهدا خواهد شد .