ویژه برنامه گرامیداشت منادیان وحدت با حضور علمای شیعه و سنی جنوب استان فارس در حسینیه اعظم لارستان برگزار شد

ویژه برنامه گرامیداشت منادیان وحدت با حضور علمای شیعه و سنی جنوب استان فارس در حسینیه اعظم لارستان برگزار شد

همزمان با هفدهم ربیع الاول، سالروز ولادت خاتم انبیا، پیامبر رحمت و مهربانی حضرت محمد مصطفی (ص) و حضرت امام جعفر صادق (ع) و هفته وحدت، ویژه برنامه گرامیداشت منادیان وحدت با حضور علمای اهل تشیع و تسنن، مسئولین و مدیران، نیروهای نظامی و انتظامی، ائمه جمعه و جماعات و مردم شهرستان های جنوب فارس در حسینیه اعظم لارستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری ویژه لارستان؛ در این مراسم که به همت ستاد بزرگداشت هفته وحدت لارستان و با حضور سخنران ویژه مراسم حجت الاسلام والمسلمین دکتر سید عبدالحسن نواب رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب، داریوش دهقان معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان، حجت الاسلام و المسلیمن دکتر سید مختار موسوی خرم امام جمعه شهرستان، اعضای شورای تامین و اعضای شورای اداری لارستان، بیت شریف دو عالم وارسته و وحدت آفرین در منطقه لارستان بزرگ حضرت آیت الله سید عبدالعلی آیت اللهی امام جمعه فقید لارستان و حضرت آیت الله سید مجتبی موسوی لاری نماینده فقید ولی فقیه در شهرستان، نواز شریفی لاری شهردار لار، علمای اهل تشیع و تسنن، فرمانداران و معاونین، ائمه جمعه و جماعات، فرماندهان و نیروهای نظامی و انتظامی، بخشداران، شهرداران، دهیاران، شوراهای اسلامی، خانواده های معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران، دانشگاهیان و قشرهای مختلف مردم از شهرستان های لارستان، خنج، گراش، اوز، جویم، مهر و لامرد در حسینیه اعظم شهر لار برگزار شد، در ابتدا و پس از تلاوت آیاتی چند از کلام الله و سرود پرافتخار جمهوری اسلامی ایران، کلیپی از سخنرانی مقام معظم رهبری با عنوان وحدت شیعه و سنی در دفاع از ارزشهای انقلاب اسلامی و دین مبین اسلام توجه همگان را به خود جلب کرد.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین سید مختار موسوی خرم امام جمعه لارستان از فضائل اخلاقی نبی مکرم اسلام حضرت محمد (ص) سخن گفت. امام جمعه لارستان با اشاره به آیات قرآن، رسول اکرم (ص) را رحمت للعالمین دانست و مومنین را به اخلاق، صبر و ارتباط حسنه با یکدیگر دعوت کرد.

سپس یکی از مداحان خوشنوای لارستانی، با مولودی خوانی حال و هوای خاصی را به این محفل معنوی هدیه داد.

سید احمد هاشمی از علمای اهل سنت شهر خور لارستان هم در این مراسم با اشاره به آیات و روایات از حسنات و برکات بنیانگذار وحدت، حضرت محمد (ص) سخن گفت.

اجرای سرود در وصف پیامبر عظیم الشان اسلام حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی (ص) توسط گروه سرود مصباح الهدی از پایگاه مقاومت شهید عبدالصمد فانی و کانون فرهنگی هنری امام جعفر صادق (ع) لارستان از برنامه های بعدی این مراسم بود.

آنگاه نوبت به بخش اصلی برنامه یعنی سخنرانی مهمان و سخنران ویژه مراسم رسید.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر سید عبدالحسن نواب رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب کشور سخنران ویژه مراسم، مذهبی بودن شهرستان لارستان را مثال زدنی دانست و یاد و خاطره عالمان و اندیشمندان منادی وحدت در منطقه لارستان بزرگ، حضرت آیت الله سید عبدالعلی آیت اللهی و حضرت آیت الله سید مجتبی موسوی لاری را گرامی داشت.

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب با اشاره به کلام وحی، عصر حاضر را دوران گفتگوی ادیان دانست و وحدت و همبستگی جامعه انسانی را الهام گرفته از قرآن کریم بیان کرد.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر سید عبدالحسن نواب همه انسان ها را به تبلیغ، ترویج و معرفی دین مبین اسلام به جهانیان فرا خواند و افزود: این دین الهی به خواست خداوند فراگیر خواهد شد و باید همه ما مبلغین خوبی برای آن باشیم.

حجت الاسلام سیدابوالحسن نواب اظهار داشت: شرایط کنونی امروز ، زمانی است که باید همه ادیان با هم گفت وگو کنند.

وی تصریح کرد: دنیای درهم آمیخته امروز دیگر تحمل توهین به مقدسات هیچ دینی از ادیان را نمی پذیرد؛ بودایی، مسیحی، مسلمان، زرتشت و دیگر ادیان باید محترم شمرده شوند.

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب گفت: هم عقل حکم می کند و هم سخن و تاکید صریح قرآن است که انسان ها نمی توانند به مقدسات همدیگر توهین کنند.

او گفت: امروزه یک آمریکایی، اروپایی ، بودایی، مسلمان و مسحیت و پیروان دیگر ادیان باید به مقدسات و دین همدیگر احترام بگذارند و البته برای بشریت و جامعه امروزی اهانت کردن به مقدسات قابل پذیرش نیست.

وی با بیان اینکه خطاب های قرآن و کلام وحی همه از آدم و انسان سخن رانده است ، یادآور شد: غم امروز ما و جامعه بشری غم انسانیت است و ما باید به دنبال دنیایی یکپارچه در همه عالم باشیم.

نواب ادامه داد: امروزه پیام دین اسلام و حضرت محمد مصطفی (ص) را بهترین و رساترین و گویا ترین پیام برای بشریت می دانیم و این پیام وحدت برای همه عالم که با الهام از قرآن نیز گرفته شده است فراگیر خواهد شد و همه جهان را در می نوردد، مشروط به آنکه ما مبلغان خوبی برای این دین و این پیام پیامبرعظیم اشان اسلام باشیم.

او همچنین به ضرورت وحدت و دوری از تفرقه میان شیعه و سنی هم اشاره کرد و گفت: حتی در قرآن از دامن زدن به تفرقه در مقام عذاب های آسمانی و بلایای طبیعی از آن یاد شده است.

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب با اشاره به تلاش‌های دهه‌های اخیر در راستای حفظ وحدت بین ۲ مذهب شیعه و سنی گفت: امروز باید از فصل گفت وگوی ادیان سخن گفت.

پایان بخش این مراسم معنوی و وحدت آفرین تجلیل از ۶ نفر از مهندسین اهل تشیع و تسنن بود.

پس از پایان برنامه، اجتماع بزرگ بانوان برگزار شد و خواهران ایمانی حاضر در مراسم با سر دادن شعارهای استکبار ستیز و قرائت بیانیه؛ حرکات وحشیانه و ددمنشانه فتنه گران و تعرض کنندگان به حجاب زنان در روزهای اخیر را محکوم کردند.

از جلوه های پیش از آغاز این ویژه برنامه، حضور فرماندار ویژه لارستان به همراه امام جمعه، نیروهای نظامی و انتظامی، مسئولین و مدیران شهرستان در ورودی حسینیه و استقبال و خوش آمدگویی به مهمانان بود.

مردم دیار لارستان بزرگ و شهرستان های جنوبی فارس اعم از شیعه و سنی سالهاست که با درک و بینشی عمیق و به معنای واقعی کلمه بر ضرورت حفظ و تقویت وحدت و همگرایی، زندگی مسالمت آمیز وبا دوری از کینه ورزی های بیهوده و منازعات مذهبی در کنار همدیگر هستند.