اطلاعیه شماره ۵٠ ستاد مدیریت بیماری کرونا شهرستان اوز

دوشنبه ١٣ بهمن ١٣٩٩ به علت سیر صعودی ابتلای به بیماری کرونا جلسه اضطراری در سالن فرمانداری شهرستان اوز برگزار شد.

مصوبات این جلسه به شرح ذیل می باشد.

اطلاعیه شماره ۵۰ ستاد مبارزه با بحران بیماری کرونای شهرستان اوز:
احتراما ضمن تشکر وقدردانی از همراهی مردم شریف وبزرگوار شهرستان در پیشگیری و مقابله با بیماری منحوس کرونا و در راستای اجرای مصوبات ستاد شهرستان به اطلاع کلیه عموم می رساند با توجه به اینکه رنگ شهرستان آبی می باشد ولی وضعیت فعلی وموجود حاکی از آن است که متاسفانه در چند روز اخیر آمار مبتلایان به کرونا صعودی و رشد چشمگیری داشته به نحوی که علاوه بر بزرگسالان و میانسالان تعدادقابل توجهی از نوجوانان وجوانان را درگیر نموده که این موضوع زنگ خطر و هشداری جدی برای همگان می باشد.
لذا از آحاد مردم درخواست می نماییم مانند گذشته در مقابله با ویروس، همراهی وموارد ذیل راضمن اطلاع رسانی به دیگران با جدیت مد نظر قرار داده ورعایت نمایند تا بتوانیم بیماری را در شهرستان به نحو مناسب مدیریت نماییم .
۱_ اعمال محدودیت ها در روستاهای فیشور،محلچه،کهنه اوز،شهرک توحید،کوره ، بیدشهر وگلار تشدید خواهد شد.
۲-مدارس ،در روستاهای فوق تا اطلاع ثانوی تعطیل اعلام می گردد .
۳- فعالیت کسبه ها مشروط به فعال نمودن میز خدمت و رعایت پروتکل های بهداشتی مجاز می باشد در غیر این صورت با متخلفین طبق قانون برخورد و محل کسب نیز پلمپ می گردد.
۴_تمامی افرادی که از کشورهای حوزه خلیج فارس به شهرستان مراجعه می نمایند( چه با علائم یا بی علائم) ضرورت دارد به مدت دو هفته در قرنطینه خانگی بسر ببرند.
۵_برگزاری هر گونه مراسم اعم از عروسی یا ترحیم یا دورهمی و… در مناطق مختلف شهرستان تا اطلاع ثانوی مطلقا ممنوع می باشد ودر صورت مشاهده برخورد قانونی اعمال میگردد.
۶_گیم نت ها بعلت نداشتن شرایط لازم جهت اجرای پروتکل های بهداشتی تا اطلاع ثانوی تعطیل گردند.
۷_برگزاری نماز جمعه در روستاهای بند یک تا اطلاع ثانوی ممنوع و در بقیه مناطق شهرستان با رعایت پروتکل اجرا میگردد.
۸_تجمع مردمی در دشت و صحرا و… بخصوص در روزهای تعطیل ممنوع می باشد.
۹_ اجرای کلیه برنامه ها و همچنین جلسات اداری زیر ۱۵ نفر بلامانع و بیشتر از آن با هماهنگی و اخذ مجوز از شبکه بهداشت و درمان شهرستان تشکیل شود.
۱۰_ خدمات در ادارات فقط به افراد دارای ماسک ارائه میگردد و حتی الامکان میز خدمت در ادارات نیز فعال گردد.
ستاد مدیریت بیماری کرونا شهرستان اوز