برگزاری نشست ریاست فنی و حرفه ای لارستان و معتمدین فیشور با محوریت اشتغالزایی

نشست مشترک ریاست فنی و حرفه ای شهرستان لارستان، بخشدار مرکزی بخش اوز، اعضاء شورای اسلامی و معتمدین و فعالان اجتماعی فیشور، دوشنبه یکم آذرماه 1400 در محل دفتر دهیاری فیشور برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پشور در این نشست، رئیس سازمان فنی و حرفه ای لارستان با تشریح فعالیتهای انجام شده توسط سازمان فنی و حرفه ای در فیشور افزود این سازمان متولی مباحث مربوط به کار و اشتغال در کشور می باشد. ایزدمهر خاطرنشان کرد در بحث اشتغال پایدار متأسفانه آمار جوانان فقط 30 درصد است. وی گفت برای ایجاد اشتغال در منطقه حتما باید نیازسنجی شود و با توجه به شرایط جغرافیایی منطقه بهتر است زیرساخت اشتغال را روی صدور نیروی متخصص بگذاریم.

بخشدار مرکزی بخش اوز نیز طی سخنانی گفت 90 درصد نیروی کار منطقه در حوزه خلیج فارس فعالیت می کنند و شرایط کار در آنجا نیز بسیار سخت و دشوار بوده و جدیدا دیگر پذیرای نیروی کارگر بیسواد نیستند. انیسه گلابی تأکید کرد می توان با گسترش صنایع دستی و صدور به کشورهای حوزه خلیج فارس، زمینه اشتغال را برای اقشار مختلف جامعه فراهم نمود.

معتمدین حاضر در جلسه نیز از دشواری کار در حوزه خلیج فارس سخن گفته و پیشنهاد دادند بهتر است شرایط و بستر کار در منطقه خودمان فراهم شود. در پایان جلسه مقرر گردید در اولین فرصت فایل نیازسنجی توسط سازمان فنی و حرفه ای تهیه شده و در مورد طرحها و فرصتهای ایجاد اشتغال در فیشور تصمیم گیری شود.