راهیابی کودکان عضو باشگاههای کتاب خانه فرهنگ فیشور به مرحله نهایی جشنواره مجازی قصه های بومی محلی (کاته)

به گزارش خانه فرهنگ فیشور در این جشنواره که در دو مرحله داوری شد نخست در مرحله اول هلیا جاوید ، مارال حنیفی و ماجد محمدی به مرحله نیمه نهایی راه یافتند که در مرحله نهایی  هلیا جاوید توانستند رتبه سوم را کسب کرد و ماجد محمدی به عنوان کوچکترین عضو شرکت کننده معرفی شد .

باقصه گویی به زبان مادری، در حفظ اصالت‌ و هويت خود بكوشيم.
کودکان و نوجوانان از هر قوم و منطقه‌اي که باشند مانند عرب،فارس، گیلک،ترک، کرد و… باید زبان مادری خود را حفظ کرده و همیشه از آن استفاده کنند و ميراث دار گذشتگان باشند و آن را براي آيندگان به وديعه بگذارند و سخن گفتن به زبان زيباي مادري را فراموش نكنند.
جشنواره قصه هاي بومي محلي “كاته”  به منظور پاسداشت زبان مادری و به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي و دبيرخانه پايتخت كتاب اوز برگزار شد.

اين جشنواره كه شامل شهرستان هاي اوز،لارستان ،گراش و خنج بود با استقبال خوبي روبرو شد و در نهايت از برگزيدگان  تقدير به عمل آمده و هدایای نقدي و لوح تقدير برای آنها ارسال گرديد.

اسامي برگزيدگان :
نفر اول : نازنین مریم خدادادی از لار
نفرات دوم : ستایش اربابی از اوز ، هانیه قنبری از گراش
نفرات سوم : هلیا جاوید از فیشور ، فاطمه حسین زاده از گراش
نفر چهارم : آرمان فرد از خنج
کوچکترین شرکت کننده : ماجد محمدی از فیشور

دبيرخانه پايتخت كتاب چندسالي است برنامه هاي متنوعي براي مشاركت كودكان و نوجوانان در جشنواره ها و همايش ها و مسابقات مختلف انجام داده است و آمادگي كامل براي جمع آوري قصه ها و حكايت هاي بومي محلي هر منطقه دارد.