رسانه امروز، ششمین کتاب عادل پورشمسی منتشر شد

کتاب «رسانه امروز» ششمین تالیف عادل پورشمسی مدیر مسئول هفته نامه عصر لارستان منتشر شد.

پورشمسی در گفت و گو با صحبت نیوز در خصوص اثر جدید خود گفت: هدف این کتاب ارائه راهنمایی برای اعضای تحریریه رسانه‌های خبری آنلاین و افرادی است که علاقه‌مند به کار در چنین رسانه‌هایی هستند. کوشش بر این بوده، که یادآوری‌های لازم جهت مراحل مختلف تولید و انتشار محتوا برای رسانه آنلاین، در این مجموعه گردآوری و تنظیم شود و شیوه‌ی جدید در عین حال ملاحظات و نیازهای خود را دارد.

وی گفت: . با فراهم شدن امکانات ارزان عکاسی، صدابرداری، ضبط فیلم و دفترچه یادداشت که امروزه همه در یک دستگاه تلفن همراه خلاصه می شود، Penup هم نقش قلم برای نوشتن را ایفا کرده است. در این میان یکی از فنونی که به نظر می‌رسد می‌بایست امروزه  بیش از گذشته به آن توجه کرد، رسانه و مهارت‌های به کار گیری آن است؛ حال باید دانست که خبرها – اعم از تصویر و یا متن – تیترها که خود فشنگ یک سلاح هستند و حال که نگاهمان به خبر اینگونه تغییر پیدا می‌کند باید از انتشار هر خبری هدفی را دنبال کرد و همیشه باید از خودتان بپرسید: هدف چیست؟ از چه رخدادی خبر یا گزارش تهیه کنیم؟ چطور تهیه کنیم که مخاطب پسند باشد؟ سوالاتی که اگر از خود نپرسیم قطعا فشنگ‌ها بدون هدف گیری صحیح استفاده کرده‌ایم.

وی افزود: از آنجایی که کار خبری و حرفه خبر نویسی تنها نگارش یک خبر متنی نیست. حال با فراهم آمدن امکانات گوناگون انتشار در اینترنت و در دسترس بودن ابزار تولید و انتشار خبر برای جمع وسیعی از مردم جهان گاها یک تصویر به جای صدها کلمه کاربرد دارد. وسعت و کاربرد استفاده از اینترنت در جهان معاصر موضوعی نیست که احتیاج به شرح و بسط زیادی داشته باشد. در مثالی ساده آموزش آنلاین که بر پایه‌ی اینترنت بنا شده، نمونه‌ای از گستردگی کاربرد رسانه امروز است.

کتاب رسانه امروز مشتمل بر 6 فصل و 412 صفحه به بازار نشر عرضه شده است. نویسنده پیش از این کتاب‌های «عکاسی زبان است»، «اندروید برای مبتدیان»، «ویندوز 10»، «خود آموز آسان فتوشاپ CC» و «دانش نامه گوگل» را به رشته تحریر در آورده که با استقبال مخاطبان روبه‌رو شده است.