عزم جدی مسئولین در جهت حفظ اراضی کشاورزی فیشور

دوشنبه 24 آذرماه 99 جلسه ای با موضوع حفظ اراضی کشاورزی و جلوگیری از تغییر کاربری غیر مجاز این زمینها با حضور بخشدار مرکزی اوز، مدیریت جهاد کشاورزی و کارشناس مسئول امور اراضی اوز، دهیار، ریاست شورا و ریاست پاسگاه فیشور در محل دهیاری فیشور برگزار گردید.

آقایاری در ابتدای این جلسه خاطرنشان کرد می بایست در مورد پیامدهای تغییر کاربری غیر مجاز اراضی کشاورزی اطلاع رسانی شده و آموزشهای لازم داده شود. وی افزود در دهستان فیشور در چهار مکان که دیوارچینی غیرمجاز در حال انجام بوده را متوقف کردیم. بخشدار مرکزی تأکید کرد مردم باید در جریان باشند که تبعات ساخت و سازهای غیرمجاز به خود اهالی برمی گردد و راه را برای برنامه ریزی درازمدت در جهت توسعه پایدار مسدود می کند.

مهندس وطن دوست نیز حفظ اراضی کشاورزی را جزء اولویتها این سازمان دانسته و افزود همه ما در قبال حفظ اراضی مسئول هستیم. وی تأکید کرد تفکیک، افراز، قطعه بندی و تغییر کاربری اراضی کشاورزی (بدون مجوز از جهاد کشاورزی) ممنوع می باشد و در صورت احداث هر گونه بناء بر اساس قانون علاوه بر قلع و قمع بناء، متخلف به جزای نقدی از 1 تا 3 برابر قیمت روز زمین محکوم خواهد شد. مدیر جهاد کشاورزی اوز افزود با پیگیریهای انجام شده بیش از 95 درصد نیاز بذر کشاورزان تأمین گردیده است. وی با اشاره به آفت سوسک سرخرطومی تأکید کرد مبارزه با این آفت می بایست به صورت قرنطیه ای و همکاری باغداران با جهاد کشاورزی صورت گیرد و جدیدترین فعالیت انجام شده در این زمینه نصب نرم افزار بر روی گوشیهای همراه و ارائه گزارش به مرکز می باشد. مهندس وطن دوست در مورد توزیع خوراک دام یارانه ای اظهار امیدواری کرد در آینده ای نزدیک با راه اندازی تعاونی یا واگذاری آن به کارگزار بخش خصوصی در فیشور بهتر بتوان دراین زمینه خدمات رسانی کرد.

دهیار فیشور نیز طی سخنانی برخورد با متخلفین به صورت یکسان و عادلانه در کل شهرستان را خواستار شد و افزود اگر قانون برای همه یکسان و عادلانه اجرا شود، کسانی که بخواهند تخلف کنند هیچ بهانه ای نخواهند داشت و سریعتر می توان جلو اقدامات خلاف قانون را گرفت.