مراسم رونمایی از کتاب رنج و گنج و افتتاح پارک کتاب فیشور برگزار شد

مراسم رونمايي از كتاب خاطرات حسينعلي حسيني نسب با عنوان رنج و گنج و افتتاح پارك كتاب فيشور، پنج شنبه با حضور علاقمندان فرهنگي و مسئولين محلي و منطقه اي در محل پارك كتاب فيشور واقع در خيابان فرهنگ برگزار شد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني پشور در اين مراسم به مجري گري مريم پدرام، شخصيتهاي ديني، سياسي و فرهنگي به ايراد سخن پرداخته و مزاياي كتاب و كتابخواني و اهميت فرهنگ را تشريح نمودند.

شيخ محمدعزيز حنيفي امام جمعه فيشور:

ضمن عرض خير مقدم خدمت ميهمانان گفت آينده بشر وابسته به كتاب است، كتاب ما را به زندگي بهتر و خداشناسي راهنمايي كرده و ما را به تمدن بزرگ مي رساند. وي افزود خيرين ما در زمينه فراهم نمودن امكانات فرهنگي پيشگام بوده و هم اكنون وظيفه ماست كه از اين امكانات استفاده كنيم. شيخ حنيفي ضمن قدرداني از همه معلمين و خصوصا حسينعلي حسيني نسب خاطرنشان كرد كه وي از جواني تا كنون كه در حالت بيماري است در خدمت فرهنگ و آموزش جامعه فيشور بوده است.

شاكر عبدي رئيس شوراي اسلامي فيشور:

ضمن تبريك هفته كتاب و كتابخواني ابراز خوشحالي كرد كه در زمان حيات اسطوره هايي چون حسيني از وي قدرداني مي شود و شاهد رونمايي از كتاب وي هستيم.

علي اصغر عليپور فرماندار شهرستان اوز:

با نگاهي به دين مبين اسلام و فرهنگ ايران مي بينيم كه فرهنگ كتاب جايگاه ويژه اي داشته و معجزه پيامبر اكرم (ص) نيز يك كتاب يعني قرآن است. وي ضمن تقدير و تشكر از خيرين حوزه فرهنگ خصوصا منوچهر محمدي آزاد كه باني اين پارك بوده افزود خيرين زيرساختهاي فرهنگي لازم را مهيا نموده اند.

منوچهر محمدي آزاد باني پارك كتاب:

اصلي ترين راه رسيدن به سعادت و فرزانگي مطالعه كتابهاي مفيد است. وی اظهار خرسندی کرد  از اينكه اين فرصت براي مردم روستا فراهم شده تا بتوانيم كتابهايی در اختيار فرزندانمان قرار دهيم تا با مطالعه آنها بتوانند به رشد و بالندگي برسند.

اميد بخش معاونت مطبوعاتي اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان فارس:

باعث افتخار است كه براي دومين بار در خدمت مردم فيشور هستم. وي با ذكر خيري از صالحي وزير سابق فرهنگ و ارشاد اسلامي و سيدآبادي مسئول پروژه شهرها و روستاهاي دوستدار كتاب تأكيد كرد در مسائل فرهنگي نبايد به مقامها و لوح تقديرها بسنده كنيم بلكه بايد به فكر استمرار كارهاي فرهنگي باشيم. اميدبخش افزود فيشور و اوز جزء سرآمدان حوزه فرهنگ و كتاب در استان هستند. وي در پايان سخنانش، ٢٠٠ جلد كتاب در حوزه كودك و نوجوان به پارك كتاب اهداء كرد.

جواد قائدي نويسنده كتاب رنج و گنج:

اينجا گرد آمده ايم تا تقدير و تشكر كنيم از استاد گرانمايه اي كه از خيلي چيزها گذشت تا با برگزيدن شغل معلمي به ما و فرزندانمان سواد و اخلاق بياموزد. خصوصياتي همچون اخلاق، پشتكار، آينده نگري، از خودگذشتگي و عشق و شيفتگي به خدمت در راه ترويج علم و دانش در حسينعلي حسيني نسب سبب شد كه بنده داوطلبانه كتاب رنج و گنج كه حاوي خاطرات استاد حسيني نسب است را به رشته تحرير درآورده و تقديم شما كنم. قائدي افزود بنده آماده ام كه خاطرات و سرگذشت ديگر اساتيد منطقه فيشور و محلچه را به بنويسم.

حسینعلی حسینی نسب اولین معلم بومی فیشور :

از خدا خواسته بودم كه زحماتي كه طي چندين سال متحمل شدم و خاطرات گذشته را به صورت كتاب درآورم و براي رسيدن به اين هدف نياز به بودجه بود و اين كه كسي از نظر املا و انشاء با من همكاري كند و اين دو امر به لطف خداوند و همكاري علي ميرزايي در زمينه مالي و خالو جواد در زمينه تحرير محقق گشت.

فروغ هاشمي ریاست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اوز :

اميدوارم اين گنج ماندگار كه آقاي حسيني نوشته اند مبارك مردم فيشور باشد. وي در ادامه به خوانش حكايتي از شيخ سعدي در فضيلت هنر پرداخت.

 

 

شريف بازرگاني مدير موزه مردم شناسي اوز:

وي با ذكر خيري از مرحوم عبدالغفار سيفايي نويسنده كتاب ضرب المثلهاي اوزي، به چگونگي شكل گيري اين كتاب و تشابه آن با كتاب رنج و گنج پرداخت. بازرگاني افزود فرهنگ خير در بين خيرين ما نهادينه شده و آنان پايدار خواهند ماند. وي ٢٠٠ جلد كتاب از طرف موزه مردم شناسي اوز به پارك كتاب فيشور اهداء كرد.

فاطمه گل حقيقت مسئول خانه فرهنگ فيشور:

روستاي فيشور در كارنامه فرهنگي خود فعاليتهايي فراتر از شهرستان را به ثبت رسانده است. فيشور در زمينه ترويج فرهنگ كتابخواني در خود روستا و منطقه فعالیت های زیادی انجام داده است. وي از همه كساني كه در احداث پارك كتاب همكاري نموده اند تشكر و قدرداني نمود. حقيقت افزود كميسيون فرهنگي شوراي اسلامي فيشور از عموم مردم دعوت مي كند كه در كارهاي فرهنگي همكاري نمايند. فاطمه گل حقيقت اعلام كرد كه ١٥٥ جلد كتاب از طرف شاپور سليماني به پارک کتاب اهداء گرديد. وي در پايان به قرائت سروده اي از ادريس حنيفي پرداخت.

به صورت ميان برنامه هليا جاويد از فيشور به شاهنامه خواني پرداخته و فرهاد قائدي از شهرستان خنج يك آهنگ اچمي و آهنگي ديگر با عنوان عطر عاشقي اجرا كرد.

از طرف مؤسسه خيريه و خدمات اجتماعي احسان خنج تعداد ٤٠٠ جلد كتاب به خانه فرهنگ فيشور اهداء گرديد و از طرف اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان فارس نيز ١٠٠ جلد كتاب رنج و گنج خريداري گرديد.

پايان بخش اين مراسم اهداء لوح تقدير به خيرين، افتتاح پارك كتاب و رونمايي از كتاب خاطرات حسينعلي حسيني نسب با عنوان رنج و گنج بود.