اهداف چهارگانه خانه مطبوعات زمینه ساز پیشرفت رسانه در اوز

رئیس خانه مطبوعات اوز:

اهداف چهارگانه خانه مطبوعات زمینه ساز پیشرفت رسانه در اوز

پی آمد دو دهه فعالیت عصر اوز بالندگی جوانان و نویسندگان بود

ارتقاء دانش همکاران، انعکاس شفاف مطالبات مردم، ایجاد همدلی و وحدت بین اصحاب رسانه و اعضای هیئت مدیره و وحدت رویه در انتشار اخبار و گزارشات تاثیر گذار؛ از اهداف تاسیس خانه مطبوعات و رسانه در شهرستان اوز است.

به گزارش پسین اوز، رئیس خانه مطبوعات و رسانه شهرستان اوز در نشست فروردین ماه ۱۴۰۱ در جمع اعضای هیات مدیره خانه مطبوعات و رسانه اوز گفت: در سال ۱۴۰۱ خورشیدی ارتقاء دانش رسانه ای همکاران و اصحاب رسانه در راس امور کاری این خانه است.

 

احمد خضری افزود: در این راستا تاکنون ۲ کارگاه آموزشی مقدماتی برای اعضاء خانه مطبوعات تشکیل و استقبال از آن خوب بوده است. وی اضافه کرد در ادامه این هدف در هیئت مدیره مصوب شده است که یکی از اساتید فن از مرکز استان یا کشور دعوت گردد. همچنین برنامه آموزشی به صورت مجازی برای اعضاء خانه مطبوعات و رسانه نیز بطور پیوسته برگزار شود.

خضری با اشاره به این که در هیئت مدیره خانه مطبوعات و رسانه شهرستان اوز مسئولیت ها مشخص است گفت: شریف بازرگانی نایب رئیس که امور مربوط به استان را پیگیری خواهد کرد؛ عبدالعزیز خضری دبیری جلسه، عبدالعزیز نصریانی خزانه دار، ابراهیم احمدی مسئولیت آموزش را عهده دار که وی امور مربوط به آموزش را پیگیری خواهد کرد و محمدرفیع راوند بازرس می باشد.

رئیس خانه مطبوعات و رسانه شهرستان اوز با اعلام اینکه، این شهرستان فرهنگی و مزین به کتاب و قلم است اظهار داشت: علاوه بر وجود نویسندگان تاثیرگذار اهل اوز در کشور به رسانه محلی عصر اوز باید پیوسته توجه داشت.

 وی با بیان این که نشریه عصر اوز توانست فصل جدیدی را در امور مربوط به رسانه و آگاهی در شهرستان و حتی در سایر شهرستان ها بوجود آورد گفت: لازم است گفته شود که سه تن از گردانندگان عصر اوز یعنی برادران خضری و احمدی در هئیت مدیره خانه مطبوعات و رسانه نقش اساسی دارند.

 مدیر مسئول پسین اوز فعالیت دو دهه درخشان عصر اوز را در بالندگی جوانان و نویسندگان ذکر کرد و گفت: البته دو تن دیگر از اعضای هئیت مدیره خانه مطبوعات و رسانه شهرستان اوز یعنی شریف بازرگانی و عبدالعزیز نصریانی نیز با رسانه اخت و اهل رسانه بوده اند چاپ و انتشار ماهنامه صدیقین در شیراز و بهار فیشور را می توان به عنوان نماد فعالیت آنان در این عرصه سخت ولی شیرین نام برد و محمد رفیع راوند بازرس نیز سال ها عضو کمیته نیمکت عصر اوز بوده است. این فعال رسانه در منطقه اظهار داشت: با پایان یافتن فعالیت عصر اوز، فصلنامه با پیام دانش با مدیریت عبدالعزیز خضری، پسین اوز با مدیریت احمد خضری و پیام اوز با مدیریت ابراهیم احمدی تولد یافتند و می طلبد که هماهنگی، وحدت و همدلی بین اعضاء هئیت مدیره خانه مطبوعات و سایر مدیران مسئول و رسانه ها و پایگاه های خبری ایجاد شود.

خضری از مدیران گروه های مجازی درخواست کرد تا برای رسمی کردن آنها اقدام کرده تا در ردیف رسانه های مجوز دار قرار گیرند. وی افزود: در حال حاضر با پیام دانش و پایگاه خبری پیام دانش، اوز امروز و پیام اوز، پایگاه و نشریه پسین اوز، پشور نیوز، اوز خبر و پایگاه خبری موزه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هستند. پایگاه خبری مربوطی نیز در مرحله صدور مجوز قرار دارد. در سال ۱۴۰۱ سعی می شود در روند انتشار گزارشات، اخبار و مصاحبه ها براساس اصول، عناصر و ارزش های خبری وحدت رویه برقرار گردد و در صورت امکان هم پوشانی نیز ایجاد شود. در سال ۱۴۰۱ سعی خواهد شد. همچنین برروی مطالبات اصلی مردم بیشتر تاکید گردد.

بنابراین این چهار هدف رسانه می تواند روند توسعه پایدار شهرستان را سرعت بخشد. رئیس خانه مطبوعات و رسانه و مدیر مسئول پسین اوز در پایان ضمن تشکر از فعالان عرصه رسانه، مردم و نیکوکاران اظهار داشت: به دلائل مختلف رسانه های چاپی مانند پسین، پیام و با پیام دانش دچار مشکلات مالی شدید هستند و به زحمت و مشقت زیر چاپ می روند و اگر این روند ادامه یابد مسلما تعطیلی در انتظار سه نشریه خواهد بود.

در اینجا من از نیکوکاران، دلسوزان و علاقمندان به رسانه درخواست دارم به نشریات یاد شده کمک مالی شود تا از تعطیلی آنها جلوگیری شود.

حساب شماره: ۶۲۶۱۰۱۷۷۴۱۳۴۱  با شماره شبا ۲۸۰۶۹۰۰۶۲۶۰۱۰۰۱۷۷۴۱۳۴۰۰۱ IR نزد بانک ایران زمین به نام خانه مطبوعات و رسانه شهرستان اوز با امضای احمد خضری و شریف بازرگانی برای کمک مالی شما عزیزان اعلام می شود.