جشنواره استانی بازیگری (تک بازیگر ) به میزبانی شهرستان اوز برگزار می شود

صابر سهرابی مدير كل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس ضمن تشریح برنامه‌های «دهه هنر»، فراخوان سی و یکمین جشنواره تئاتر استان فارس را هم اعلام کرد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان با بیان اینکه برگزاری دهه هنر آخرین رویداد فرهنگی و هنری قرن است که به صورت جامع برگزار می‌شود گفت: کرونا در سراسر جهان برنامه‌های مختلف را تعطیل کرد و فعالیت‌ها به صورت مجازی شکل می‌گرفت و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بنا را بر بستر فضای مجازی گذاشت.
وی اضافه کرد: بنابر شرایط، تمام برنامه به صورت اینترنتی برگزار شد که شاهد تعطیلی برنامه‌های فرهنگی هنری نباشیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با بیان اینکه دهه هنر در ۱۰ رشته هنری، به صورت مجازی برگزار می‌شود، اظهار کرد: در قالب این برنامه، پیشکسوتان و هنرمندان فعالیت دوباره ای شروع خواهند کرد تا فضای نشاط و امید برای مردم ایجاد شود.

سهرابی با این حال ضمن تصریح اینکه هنرمندان سراسر کشور به ویژه فارس هم تحت تأثیر بیماری قرار گرفتند و دچار آسیب شدند، افزود: می‌خواهیم به وسیله برپایی دهه هنر در سراسر استان پهناور فارس شور و نشاط اجرا کنیم و رونق برنامه‌های هنری را شاهد باشیم.

وی با بیان اینکه بخش ویژه این رویداد به چهل سالگی دفاع مقدس اختصاص داده شده، ادامه داد: تلاش برای ثبت و مستند سازی، ایثارگری‌های کادر بهداشت و سلامت در مبارزه با بیماری کرونا یکی از اهداف دهه هنر خواهد بود.

سهرابی زنده نگهداشتن خاطرات ۸ سال دفاع مقدس را دومین انگیزه برپایی دهه هنر عنوان کرد و افزود: هم گرایی و هم افزایی هنرمندان در راستای حفظ و ارتقای هم وطنان از مهمترین اهداف این رویداد است.
وی تصریح کرد: هرگاه که رخوت در جامعه شکل می‌گیرد، هنرمندان شور و نشاط و امید به جامعه تزریق می‌کنند، بنابراین چنین رویدادی این هدف را دنبال می‌کند که ضمن شناسایی استعدادهای حوزه‌های مختلف هنری در روزهای شیوع بیماری کرونا فضای رخوت را از جامعه بزداید.
سهرابی با اعلام اینکه دبیرخانه «دهه هنر» در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس تشکیل شده است، گفت: یکی از بخش‌های ۱۰ گانه این برنامه، جشنواره بازيگري (تك بازيگر )به ميزباني شهرستان اوز می باشد.
به گفته مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، و اختتامیه در بهمن ۹۹ برگزار می‌شود اگر بیماری کرونا نباشد با حضور همه و اگر باشد با حضور برگزیدگان خواهد بود.
علاقه مندان می توانند شرایط و راهنمای شرکت در جشنواره را در تصاویر زیر مشاهده فرمایند: