نشست اصحاب رسانه شهرستان اوز با فرماندار

سه شنبه ١١ آبان ماه ١٤٠٠ ساعت ١١ صبح، مديران و نمايندگان رسانه هاي چاپي و برخط شهرستان اوز طي نشستي با فرماندار اين شهرستان سئوالات خود را مطرح نموده و فرماندار نيز به تبيين و توضيح عملكرد و فعاليتهاي خود پرداخت.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني پشور در اين نشست نمايندگان رسانه هاي پسين اوز، پيام اوز، اوز امروز، با پيام دانش، موزه مردم شناسي، پشور و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي حضور داشتند.

فرماندار شهرستان اوز در ابتداي اين نشست از اصحاب رسانه تقدير و تشكر نموده و خاطرنشان كرد مطالبه گري اصحاب رسانه در اوز به حق است و ما نقدشان را به جان مي طلبيم. وي افزود مردم اوز، فرهنگ دوست و خيرانديش بوده و خيرين و نيك انديشان و معتمدين آن، ستاره هاي جنوب كشور هستند. علي اصغر عليپور در ضمن تشريح فعاليتها و اولويتهاي خود در حوزه هاي مختلف به موارد زير اشاره كرد:

١- مسكن ملي فاز يك شامل ٢٢٠ واحد، فاز ٢ شامل ٢٤٠ واحد و فاز ٣ شامل ١٠٠ واحد مسكوني بوده كه در حال پالايش است.

٢- در حوزه روستايي بيش از ٤/٥ ميليارد تومان در در زمينه آسفالت و خاكبرداري و تسطيح در بخش مركزي و بيدشهر هزينه شده است و بازنگري طرحهاي هادي برخي روستاها با اعتباري بالغ بر ٦٠ ميليارد ريال در حال اجرا مي باشد.

٤- در حوزه ورزش و جوانان مي توان به تأمين اعتبار سالن بيدشهر كه به زودي افتتاح مي شود و همچنين تأمين اعتبار چمن مصنوعي روستاهاي فيشور، هيرم، محلچه و اسلام آباد اشاره نمود.

٥- در حوزه آب هم براي پروژه هاي شهر اور بيش از ٢٥ ميليارد تومان هزينه شده است و براي روستاي كهنه و شهرك توحيد نيز بيش از ٤ ميليارد تأمين اعتبار گرديده است. در روستاي گلار نيز حفر چاه و احداث مخزن ٤٠٠ متر مكعبي از جمله فعاليتها در زمينه آب مي باشد.

٦- حوزه بهداشت: تأسيس و راه اندازي مركز مشاوره و ازدواج، اختصاص پزشك مخصوص اتباع، اخذ مركز مشاوره سوء مصرف مواد مخدر و تشكيل شوراي خيرين سلامت

٧- حوزه گاز: جذب اعتبار ١٦ ميليارد تومان جهت ١٥٠ كيلومتر لوله كشي در روستاهاي بخش مركزي و بيدشهر و توسعه شبكه گازرساني به واحدهاي صنعتي

٨- حوزه راهسازي: فعاليت و جذب بودجه جهت راه اوز به بختيارويه و اوز به شرفويه، مشخص شدن اراضي ملي و دولتي و ايجاد سايت اداري راه و شهرسازي

٩- حوزه برق:تقاضاي ايجاد پست ٦٦ كيلووات گلار كوره كه حدود ١٥٠ ميليارد تومان جذب بودجه در پي خواهد داشت

١٠- حوزه امنيت: برخورد با خرده فروشان مواد مخدر و توليد كنندگان مشروبات الكلي

١١- صدور مجوز براي سازمانهاي مختلف مردم نهاد

٢٢- پيگيري اخذ مجوز شهرك صنعتي شماره ٢ اوز در زميني به مساحت ٢٠ هكتار

 

پس از توضيحات فرماندار، هر يك از نمايندگان نشريات و پايگاههاي خبري تعداد دو سئوال را از فرماندار پرسيدند.

عبدالعزيز نصرياني از پايگاه خبري پشور:

١- آيا اين اميد وجود دارد كه در كوتاه مدت دهستان فيشور به بخش ارتقاء يابد؟

فرماندار: فيشور ظرفيتهاي اجتماعي، عمراني و اقتصادي خيلي خوبي دارد و مستحق است كه به بخش ارتقاء يابد ولي بايد الزامات قانوني را رعايت كنيم يعني حداقل دو دهستان داشته باشيم كه براي رفع اين معضل در گام اول كد آبادي براي روستاي غلام آباد گرفته شده و مي توان با تبديل شدن اين آبادي به دهستان، بيشتر به ارتقاء فيشور به بخش اميدوار بود.

٣-طرح هادي حال حاضر فيشور ٣٥٠ هكتار است ولي به علت نياز، مردم در ٦٥٠ هكتار ساخت و ساز كرده اند، چه برنامه اي براي توسعه طرح هادي در اين مقياس داريد؟

مدت زيادي از زمان طرح هادي قبلي گذشته است و طرح جديد در حال بازنگري بوده و مشاور مربوطه در حال بررسي است و تلاش ما بر آن است كه توسعه طرح هادي بر اساس نياز مردم باشد.

عبدالعزیز خضری از نشریه با پیام دانش دانشگاه آزاد اسلامی اوز: 1-ارزیابی شما از انتخاب مدیران نمونه 2-چه نمره ای به خودتان می دهید؟ 3-محدوده شهرستان اوز تا کجاست؟

جواب: 1- از عملکرد آنان شامل جذب اعتبارات، به اتمام رسیدن پروژه ها، حضور و غیاب و غیره. 2-اجازه بدهید مردم به من نمره بدهند. 3-بر اساس مصوبه هیأت دولت کاملا مشخص است

حمیرا نامدار از نشریه پسین اوز: 1-دلیل گران شدن زمین و بالا رفتن اجاره بها 2-آیا جای دیگری برای اجرای مسکن ملی در نظر گرفته شده است.  جواب:1-به علت خرید زمین توسط افرادی خاص و وجود تعداد زیاد اتباع 2-بله

ثنا ملاحت از سایت اوز امروز: 1-برای استقرا پلیس 10+ پیگیری شده است؟ 2-احداث مخزن آب اوز در چه مرحله ای است؟ 3-آیا تسهیلاتی هم برای اصحاب رسانه در نظر گرفته می شود؟

جواب: 1-جزء اولویتهای ماست ولی تا الان سایت تعطیل بوده و پیگیر آن هستیم. 2- مخزن خیرساز در آستانه بهره برداری است و مخزن دولتی هم با 8 درصد پیشرفت، پیگیر ادامه کار هستیم و به مناقصه گذاشته شده. 3-بیشتر در حیطه اختیارات مدیر کل فرهنگ و ارشاد استان می باشد اما می توان در قالب طرح ملی برای خبرنگاران و اصحاب رسانه، زمین و خانه اختصاص داده شود.

فائزه رضایی از پایگاه اطلاع رسانی موزه مردم شناسی اوز: 1-برای معرفی و به کارگیری خبرنگاز بومی اوز اقدامی صورت گرفته؟ 2-چگونگی اخذ مجوز سازمانهای مردم نهاد؟

جواب:1-سه نفر از طریق اداره فرهنگ و ارشاد معرفی کردیم و قرار است به زودی پس از مصاحبه یک نفر معرفی شود.

2-با مراجعه به فرمانداری جهت طی مراحل اخذ مجوز راهنمایی خواهید شد.

احمد خضری از نشریه پسین اوز: 1-بودجه شهرستان اوز در سال جاری چقدر است؟ 2-چرا در کمتر از سه سال سه مسئول اداره ورزش و جوانان عوض شده است؟ چرا در برخی آئین ها و مراسم ها کمتر شاهد حضور اصحاب رسانه هستیم؟

جواب:1-از محل اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای یک میلیارد و هفتصد میلیون تومان، از محل 3درصد نفت و گاز ده میلیارد و پانصد و بیست و سه میلیون تومان، از محل اعتبارات توازن مرحله اول هشت میلیارد و ششصد و شصت میلیون تومان، از محل توزیع اعتبارات آب روستایی سه میلیارد و پانصد و بیست و پنج میلیون تومان، از محل توازن مرحله دوم دو میلیارد و صد و بیست میلیون تومان

به جز اینها اعتبارات ملی هم وجود دارد که به پروژه های مختلف به صورت مستقیم اختصاص داده می شود و در جمع به صورت میانگین بیش از 120 میلیارد تومان بودجه سال جاری شهرستان اوز می باشد. 2-نارضایتی مدیریت در حوزه اداری و استعفای شخصی 3-در حوزه خودم در تمام مراسمها و جلسات، اصحاب رسانه را دعوت می کنم و در حوزه های دیگر پیگیری می کنم.

محمدرفیع راوند از موزه مردم شناسی اوز: 1-چرا اسم شهرستان اوز در برخی سامانه ها نیست؟ جواب 1-چون برخی ادارات هنوز چارت سازمانی ندارند در سامانه مربوطه اسم شهرستان اوز نیست ولی پیگیر هستیم تا این معضل هر چه سریعتر حل شود.

پس از پایان این نشست، اصحاب رسانه با سینا آقایاری معاون فرماندار دیدار نموده و متقابلا بر ضرورت همکاری ادارات و اصحاب رسانه تأکید کردند.