تأکید بر عدم تجمع در مراسم عروسی و جشنهای دیگر در جلسه ستاد مقابله با کرونای فیشور

یکشنبه 23 آذرماه 99 جلسه بررسی وضعیت کرونا و راههای مقابله با آن با حضور بخشدار مرکزی اوز، ریاست شبکه بهداشت و درمان اوز، ریاست بهداشت محیط اوز، دهیار فیشور و محلچه، ریاست پاسگاه انتظامی فیشور، بسیج  و اعضاء ستاد مردمی مقابله با کرونا در محل دهیاری فیشور تشکیل شد.

بخشدار مرکزی اوز ضمن تقدیر و تشکر از همه کسانی که در این مسیر همکاری می کنند تأکید کرد می بایست اعضاء شورا و دهیاری و بسیج و پرسنل شبکه بهداشت و سایر ارگانها با بخشداری و مسئولین مربوطه همکاری لازم در جهت پیشگیری و مقابله با کرونا داشته باشند. در ادامه ریاست شبکه بهداشت و درمان شهرستان اوز ضمن تقدیر و تشکر از مردم فیشور خاطرنشان کرد در مدت اجرای طرح محدودیتها درکل منطقه اوضاع بهتری داشتیم ولی متأسفانه در برخی نقاط از جمله فیشور به علت عدم رعایت برخی افراد و برگزاری مراسم جشن و عروسی آمار قابل توجهی از بیماران مبتلا به کرونا داشته ایم. خانم دکتر رضایی افزود مردم مطمئن باشند که ایجاد محدودیتها فقط برای تضمین سلامتی خودشان و اطرافیان می باشد و در صورت عدم رعایت پروتکلهای بهداشتی همه ما متضرر می شویم. وی تأکید کرد با هماهنگی صورت گرفته با دادستان و پاسگاه انتظامی در صورت عدم توجه برخی افراد به توصیه های شبکه بهداشت با افراد خاطی برخورد خواهد شد. دکتر رضایی افزود در مورد کفن و دفن متوفایان کرونایی می بایست به صورت کامل پروتکلهای بهداشتی رعایت شود و از هم اکنون حداقل دو قبر آماده طبق معیارهای شبکه بهداشت و مقداری آهک در دسترس باشد تا در صورت فوت بیماران کرونایی بتوان با رعایت کامل پروتکلهای بهداشتی کار کفن و دفن را انجام داد.

در ادامه آقایاری بخشدار مرکزی اوز ضمن تشریح طرح محله محور شهید حاج قاسم سلیمانی خواستار اجرای این طرح در فیشور شد که خانم زینلی از مسئولین شبکه بهداشت فیشور با استقبال از این پیشنهاد خاطرنشان کرد که مقدمات اجرای این طرح آغاز گردیده و به زودی با همکاری بسیج و افراد محله های مختلف به صورت کامل اجرا خواهد شد.

 

خانم دهقان ریاست بهداشت محیط اوز نیز پیرو مصوبه جلسه قبل در مورد پیگیری محل دفن زباله و ضد عفونی کردن آب از دهیار فیشور سئوالاتی پرسید و دهیار فیشور افزود در مورد محل دفن زباله در حال پیگیری و بررسی هستیم و در مورد ضد عفونی نمودن آب مصرفی فیشور نیز یک دستگاه آب ژاول توسط اداره آبفا خریداری شده و تا چند روز آینده در محل ایستگاه آب فیشور نصب خواهد شد. سلیمانی در پاسخ به سئوال خانم غفاری در مورد نظافت سطح شهر خاطرنشان کرد که دهیاری فیشور بابت این موضوع ماهیانه مبلغ دو میلیون تومان دریافت می کند و بنا بر اولویت نظافت قسمتهای مختلف روستا را انجام خواهد داد.