مهم‌ترین دلایل طلاق در منطقه لارستان، مربوط به اعتیاد و خیانت است

♦️به گزارش پایگاه اطلاع رسانی فیشور و به نقل از مسئول مرکز اورژانس اجتماعی لارستان، این مرکز از سال ۹۶ تاکنون، ۱۹ هزار مداخله ثبت‌ شده در بحران داشته و 5 شهرستان تحت پوشش دارد.

♦️به گزارش پایگاه اطلاع رسانی فیشور و به نقل از  مسئول مرکز اورژانس اجتماعی لارستان، این مرکز  از سال ۹۶ تاکنون، ۱۹ هزار مداخله ثبت‌ شده در بحران داشته و 5 شهرستان تحت پوشش دارد.

حاجی حسینی سرپرست اداره بهزیستی لارستان، طاهری مسئول مرکز اورژانس اجتماعی لارستان  و  لطافت کارشناس‌ مسئول اورژانس اجتماعی لارستان طی نشستی با خبرنگاران بیان داشتند

♦️  مسائل اجتماعی و آسیب‌هایی که در زیر پوست شهر اتفاق می‌افتد از دید مسئولان و خبرنگاران مغفول مانده است.

♦️ اورژانس اجتماعی لارستان از ۲۰ آذرماه ۱۳۹۶ به صورت سطح سه و شبانه‌روزی فعالیت خود را شروع کرده و شهرستانهای لارستان، خنج، گراش، اوز و جویم را پوشش می‌دهد. اورژانس اجتماعی لارستان بیش از ۸۰ درصد مداخله به ‌موقع و مفید داشته است.

♦️ ساختمان مرکز اورژانس اجتماعی لارستان به همت بنیاد نیک‌اندیشان هاشمی ساخته شده و هزینه تاسیسات و تجهیزات آن را بهزیستی پرداخت کرده است،

♦️ در این مرکز کارهای مختلفی از مشاوره تحصیلی تا مشاوره‌های خانوادگی، مشاوره پیش از ازدواج و پس از ازدواج، مشاوره قبل از طلاق و غیره به صورت کاملا رایگان صورت می‌گیرد، اما مردم از این موضوع اطلاع چندانی ندارند.

♦️ اورژانس اجتماعی از سه بخش «خط ۱۲۳»، «تیم سیار» و «مرکز مداخله در بحران» تشکیل شده و گاهی  با گشت‌زنی در سطح شهر، افراد مورد نظر  شناسایی می‌شوند.

♦️مشکلاتِ بیشتر مراجعه‌کنندگان به اورژانس اجتماعی به دلیل مسائل حاد خانوادگی است و کودک‌آزاری و همسرآزاری در رده‌های بعدی قرار دارند.

♦️مرکز اورژانس اجتماعی لارستان از سال ۹۶ تاکنون، ۱۹ هزار مداخله ثبت‌ شده در بحران دارد و به ۱۳ بخش، ۱۴ شهر و ۱۳۳ روستا خدمات ارائه می‌دهد.

♦️ در سال‌های اخیر، با شیب افزایشی آمارهای مربوط به آسیب‌های اجتماعی در مرکز شهرستان مواجه هستیم که نیازمند آموزش به ویژه دانش‌آموزان دبستانی در زمینه خانواده و مهارت‌محوری هستیم،

♦️ مهم‌ترین دلایل طلاق در لارستان، مربوط به اعتیاد و خیانت بوده است.