وجود پتانسیل های صنعت گردشگری در شهرستان اوز و ضرورت توجه بیشتر به آن

سالهاست كه  اسب سركش گردشگري در تمام دنيا مي تازد، و ما همچنان، از قافله پيشرفت، همچون ديگر صنايع عقب مانده ايم. مگر نه اينكه در تجارت و فرهنگ و علم و…..زبانزد و اولين بوده ايم….. 

سالهاست كه  اسب سركش گردشگري در تمام دنيا مي تازد، و ما همچنان، از قافله پيشرفت، همچون ديگر صنايع عقب مانده ايم. مگر نه اينكه در تجارت و فرهنگ و علم و…..زبانزد و اولين بوده ايم…..

  هم اكنون وقت آن است که بياييم با باز آفريني مجدد داشته هایمان، الگوپذيري از مردان موفقي كه در تجارت، فرهنگ، علم …….در كشور و اقصي نقاط دنيا زبانزد بودند، در قالب يك بيزنس درآمد زا و زودبازده به نام صنعت سبز  توريسم اقتصاد فرسوده شهرمان را احيا كنيم.

روزها را که مرور کنیم به تعطيلاتي كوتاه و طولاني برمی خوریم که علاوه بر نوروز گویای فرصتها وظرفیت های زمانی پذیرایی از گردشگران داخلی است، که همواره نادیده گرفته  ايم. در دوراني كه ديگر هيچ اميدي به حضور گردشگر خارجي جز انگشت شمار روسي و چيني نيست، اي كاش بتوانيم در اين  روزها، ماهها و سالهاي آتي اوز را تبديل به  مقصد مناسبی كنيم برای شهرها و استانهای همجواری که با پيمودن ۱تا۴ساعت  مسافت زمینی، و سفرهاي هوايي كوتاه مدت از حوزه خليج فارس، سوداي سفري پر از آرامش و رسيدن به حال خوب دارند.

بياييد نقطه امني باشيم و جامعه اي بسازيم سرشار از جذابيت و نوستالوژي هايي كه در ضمير هر انساني برااي يك سفر دو روزه  يا بيشتر نقش بسته است.

 چرا نتوانيم داشته هاي  ارزشمندمان را، همانند عروسي هاي سنتي، با استفاده از هنر هنرمندان بومي، در قالب موسيقي هاي آييني  همچون سازونقاره، لباسهاي اصيل و گرانبها همچون رخت گشاد كه خود رنگين كماني از شادي ست، مزه هاي گمشده در بطن خوراك هاي سنتي، هزارها بركه، قنات هاي قديمي، گويش و زبان زيبامان ووووو را حفظ و به عنوان شاخص شهرستان مان معرفي كنيم  و  با  تغيير كاربري آن ها با هدف درآمدزايي و يك منبع مهم موفقيت اقتصادي به كشور و دنيا معرفي كنيم.

مگر نه اينكه بسیاری از زوج های ایرانی تمایل دارند که با اجراي آييين هاي ازدواج سنتي، ثبت لحظات ماندگار،  عكاسي و….

خاطرات خود را در سفر  به عنوان نمادی از هویت محلي و ايراني  به ثبت برسانند. مگر نه اينكه بسياري از مردم آرزو دارند سفري

 مجردی، ماه عسل، سالگردهای ازدواج وخانواده های نوپایی که تمایل دارند پیش از بچه دارشدن …..در يك سفر پرخاطره، نقوش زیبایی را برای یک زندگی عاشقانه، ماندگار نمایند. پس ما مي توانيم با انبوه انگیزه های دلبرانه مسافرت، شهرستان را به دیار میهمان نوازان آيين هاي ازدواج و غيره تبديل كنيم و در قالب شاخه اي جديد از گردشگري بر انبوه موفقيت هاي پيشين مان بیفزاییم و روزهايي پر از پيروزي و موفقيت را رقم زنيم و گوي سبقت را از بقيه برباييم.

 حضور شما دوستان دغدغه مند پيشرفت شهرستان، در  انجمن توسعه گردشگري هزار دستان  شهرستان اوز نقطه قوتي است براي يك اتفاق ميمون و مبارك .

تشكيل اين انجمن فقط با حمايت دستان پرتوان شماست كه مي تواند اقتصاد نيمه بيمارمان را شفا بخشد و حجم سرمايه هاي سرگردان اين حيطه را  مستقيم بر تار و پود شهرمان تزريق نمايد.

گردشگری به عنوان مولد اشتغال بیش از ۵۰ شغل اصلی وفرعی، موتور محرک بازارهای کوچک و بزرگ جنبی و پیشران دیگري است كه، گرفتار تنگ نظری های افراد محدودی است، که نه در آن پیشینه ای دارند ونه تجربه ای ونه سر سوزن ذوقی.

ضروری است تا  فقط خودمان به عنوان بخش خصوصی  با همراهي مسئولين و معتمدين، به عنوان يكي از رشته هاي  منجی موفقيت شهري و اقتصادي پويا،گردشگری  را به صورت حرفه اي با گوشت و پوست زادگاه مان عجين كنيم، آنچنان كه با ملاحظات پیش دستانه وخلاقانه همیشگی شما، ابتکار عمل  را در اين بخش به دست بگیريم و با دعوت فراگیر از همشهريان مقيم و غير مقيمي كه دل در گرو آباداني شهرستان دارند، توامان با ارائه بسته های مشوقانه سفر در فصول کم تردد(Low Season)، زمینه های حضور میهمانان عزیزتر از جان را به اوز، خانه دوم همه مان فراهم آوريم.

دستان گرم شما را مي فشاريم.

 علاقمندان به شركت در  نشست هاي اتاق فكرِ هيئت انديشه ورز توسعه گردشگري هزاردستانمي توانند با شماره تماس

09173821822تماس حاصل نمايند.

ليلا عزيزيان – دبير كميته پايش و سرمايه گزاري شهرستان اوز و انجمن نوپاي هزار دستان