اختتامیه بیست و هشتمین دوره مسابقه‌ سراسری حفظ و قرائت قرآن‌کریم در فیشور برگزار شد

آیین اختتامیه بیست و هشتمین مسابقه‌ سراسری حفظ وقراّت قرآن‌کریم درفیشور از شهرستان اوز با شرکت ۱۷۹ نفر خواهران وبرادران ودر ۸ مقطع مختلف سنی با حضور مردم ومسئولان شهرستان، مدیرمرکز اسلامی فارس درامور اهل سنت، فرماندار، مدیر مجتمع علوم دینی، بخشدار مرکزی. امامان جمعه وجماعت وجمع زیادی از مسئولان شهرستان های همجوار در مسجد صفای پارک جنگلی از ساعت 21:30 روز پنجشنبه ۹فروردین ۱۴۰۳ برگزار شد و اضافه می شود، آیین زیر نظر شورای دینی فیشور و گروه های زیر مجموعه ترتیب یافته بود.

اختتامیه بیست و هشتمین دوره مسابقات سراسری حفظ و قرائت قرآن‌کریم در فیشور برگزار شد

آیین اختتامیه بیست و هشتمین مسابقه‌ سراسری حفظ وقراّت قرآن‌کریم درفیشور از شهرستان اوز با شرکت ۱۷۹ نفر خواهران وبرادران ودر ۸ مقطع مختلف سنی با حضور مردم ومسئولان شهرستان، مدیرمرکز اسلامی فارس درامور اهل سنت، فرماندار، مدیر مجتمع علوم دینی، بخشدار مرکزی، امام جمعه و اعضاء شورای اسلامی فیشور و  امامان جمعه و جماعت شهرها و روستاهای اطراف و جمع زیادی از مسئولان شهرستان های همجوار در مسجد صفای پارک جنگلی از ساعت 21:30 روز پنجشنبه ۹فروردین ۱۴۰۳ برگزار شد و اضافه می شود، آیین زیر نظر شورای دینی فیشور و گروه های زیر مجموعه ترتیب یافته بود.

در این آئین به ۴۲ نفر از برندگان در مقاطع مختلف با رای داوران جایزه وتندیس اهدا شد.

ابتدای مراسم پس از تلاوت قرآن توسط شیخ حسین سلیمانی، شیخ محمد خانه باز به اجرای برنامه پرداخت.

شیخ احمد حقیقت امام جمعه موقت فیشور به حاضران خیر مقدم گفت و درادامه شیخ عبدالله خانه باز معاونت شورای دینی فیشور به بیان تاریخچه مسابقات قرآن فیشور و چگونگی انجام برنامه بیست و هشتمین دوره مسابقات پرداخت.

دکتر سید حامد موسوی قاری برجسته قرآت با قرائت دلنشین آیاتی از کلام الله مجید حاضران را به وجد آورد.

پس از اجرای سرود خوانی کودکان،  مدیر مرکز اسلامی طی سخنانی اظهار کرد:

انسان موجودی اجتماعی همراه با کثرت واختلاف از سوی پروردگار عالم آفریده شده است.

حجت الاسلام سیدلقمان مدیح خاطر نشان کرد: اختلاف در نهاد بشر وجود دارد واز آن جایی که انسان موجودی اجتماعی است با سلایق متفاوت و نمی تواند رویکرد اجتماعی نداشته باشد واز سویی در یک جامعه مسلمان که دومذهب بزرگ شیعه و سنی وجود دارد که همین می تواند به یک شکاف عمیق بین دو گروه مذهبی اسلام منجر شود، اما قرآن توانسته است این شدت اختلاف را به یک وحدت اساسی تبدیل کند.

مدیر مرکز دینی یادآور شد، فلسفه وجودی قرآن همگرایی ونزدیگی فرق با آرمانی آگاهی بخشی است وقرآن خود یک رسانه بزرگ است که رهنمون میدهد به هم نزدیک می کند وپیوند می زند بنابراین همه ما نمایندگان دینی هستیم که کتاب آسمانی اش یک رسانه است.

مدیح از انسانی سخن گفت که نماز و روزه ودیگر آداب دینی را بجا می آورد اما اجتماعی نیست ودر این حالت چنین انسانی بایستی برای تکمیل کمالات خود، در عرصه اجتماعی نیز ورود و مشارکت فعال داشته باشد.

مدیر مرکز اسلامی در پایان سخنان خود از مردم مظلوم و ستم دیده غزه گفت که در یک جنگ نابرابر مقاومت می کنند که ضرورت دارد به پشتیبانی  همه جانبه ازمردم فلسطین و کمک رسانی به اهالی غزه ادامه دهیم.

مدیر مجتمع علوم دینی شهرستان اوز دیگر سخنران این گردهم آیی قرآنی بود که عنوان کرد:

قرآن کلام ونشان خداست  وقرآن نقشه راه نیز هست وسعادت وخوشبختی ونیز راه قرب را هموار می کند

      شیخ محمدصالح انصاری با تبیین جایگاه راه قرب گفت:

راه قرب یعنی تسلیم وبندگی اما با علم واطلاع کامل از چگونگی بندگی  وتسلیم به خداوند است.

وی با بیان این که ماه مبارک رمضان به مثابه کارگاهی می ماند که در آن مومن به خود سازی مبادرت می ورزد وراه ورسم بندگی را در خود به بازآموزی گذاشته و به تمرین می پردازد

انصاری با تشکر از در تبیین سخنان خود خاطر نشان کرد: رمضان آموزشگاه نقد است وافزود: خودسازی با نماز کامل می شود ونماز مارا با قرآن به معراج می رساند.

در خاتمه برنامه که با حضور جمع کثیری از مردم ومسئولان و علمای دین ترتیب یافته بود و با تشکر از داوران مسابقه: رئیس کمیته داوران: شیخ رضا محمدیان، شیخ عبدالقادر شهابی، شیخ داوود احمد یوسفی، شیخ فاروق زنگیان، شیخ فرید صابری پور، شیخ امید درواع، شیخ حسین سلیمانی، بشرا خجسته، بدریه حمیدی، شیرین آگاه، فاطمه عزیزی، فاطمه نصیری، لیلا مقدسی، طیبه بنی زمان،  مریم عبدی، نازفر عزیزی، امیره عزیزین، زینب جلالی وراضیه حمیدی اسامی برندگان با حضور در جایگاه ودر یافت تندیس  اعلام و این آیین ساعت ۲۴ به پایان رسید.

از گراش رییس شورای شهر و شهردار و از اوز علاوه بر نامبردگان امام جمعه، جمعی از روحانیون و مدرسان مدرسه عالی احمدیه، مدیر دفتر تقریب مذاهب اسلامی دانشگاه آزاد و دو نفر از اقشار مردمی و همچنین از شهرستان خنج، امام جمعه این شهر و مسئولین مجتمع دینی خنج حضور داشتند.

 

 

اسامی برندگان:

خواهران

۳ تا ۴ سال(مشترک)

اول: آوا سلیمانی

دوم: راشد شیخ زاده

سوم: مسعود کریمی

۵ تا ۶ سال(مشترک)

اول: شهرزاد خجسته

دوم: محمد محمدیان

سوم: محیصا آتش افروز

کلاس اول تا سوم

اول: الیانا جوکار

دوم: یکتا زمانپور

سوم:سارا قادری

کلاس چهارم تا ششم

اول: ساجده مصاحب پور

دوم: طناز صالحی

سوم: الینا نصریانی

خواهران

گروه سنی متوسطه و آزاد

اول:مینا گرگیج| سهیلا گرگیج(متوسطه)

دوم: کنیز ابراهیمی

سوم: حمیده نصریانی

مهاجرین متوسطه دوم به بالا

اول: نازبی بی علی کوزه ای

دوم:راحله اندری

سوم:مدینه حکیمی

مهاجرین متوسطه دوم به بالا

اول: نوریه احمدی

دوم: نازی غفوری

سوم:کلثوم حکیمی

مادران بزرگسال

نیم جزء

اول:اسماء عمادی

دوم: گلستان قادری

سوم:قدریه بنی زمان

جزء سی

اول: لیلا براتی

دوم: شفیقه محمدی

سوم: مسعوده ایوبی

برادران

کلاس اول تا سوم

اول:حسین حاجی پور

دوم:سیف الله خانه باز(علی)

سوم: محمدابراهیم خانه باز

کلاس چهارم تا ششم:

اول:سهیل گرگیج

دوم:سیف الله خانه باز(حجت)

سوم:ایمان بخشور

متوسطه اول و دوم

اول:عبدالکریم بخشور

دوم:محمدعلی پدرام

سوم:امیر حاجی پور

مهاجرین متوسطه اول به زیر

اول:امید اندری

دوم:احمد احمدی

سوم:محمد علی کوزه ای

حفظ کل

اول:مصعب تنگ ریز

دوم:محمد ابلاغ

سوم:غلامعباس رحمتی

تصویر: عبدالعزیز نصریانی، مریم سمیعی، محمدربیع خضری و زینل یوسفی